Inspektorzy Michelin zrecenzowali łącznie 26 hoteli z Krakowa oraz 13 hoteli z Warszawy, dokładnie tyle samo co w ubiegłym roku. W stolicy jako szczególnie przyjemne i miłe zostały ocenione dwa hotele: Le Régina oraz Rialto, natomiast w Krakowie – trzy, Copernicus, Stary oraz Gródek.

Najważniejszym symbolem przyznawanym restauracjom w Czerwonym Przewodniku Michelin „Main Cities of Europe” są gwiazdki, natomiast hotele wyróżniane są piktogramem dużych budynków – poziom oferowanych usług określa skala od jednego do pięciu symboli. Dodatkowo inspektorzy mogą wyróżnić atmosferę panującą w hotelu – miejsca szczególnie przyjemne i miłe oznaczone są symbolami czerwonymi.

Kryteria oceny lokalu są takie same na całym świecie. Europejski hotel wyróżniony w przewodniku Michelin jest na tym samym poziomie, co hotel z taką samą ilością piktogramów w każdej części globu. Dzięki temu czytelnik może być pewien standardu oferowanych przez hotel usług.

Tegoroczna edycja przewodnika „Main Cities of Europe” uwzględnia 44 miasta Europy: Austria (Wiedeń, Salzburg), Belgia (Bruksela, Antwerpia), Czechy (Praga), Dania (Kopenhaga), Finlandia (Helsinki), Francja (Paryż, Lyon, Strasbourg, Tuluza), Grecja (Ateny), Holandia (Amsterdam, Rotterdam, Haga), Irlandia (Dublin), Luksemburg (Luxembourg), Niemcy (Berlin, Kolonia, Frankfurt, Hamburg, Monachium, Stuttgart), Norwegia (Oslo), Polska (Warszawa, Kraków), Portugalia (Lizbona), Hiszpania (Madryt, Barcelona, Walencja), Szwajcaria (Berno, Genewa, Zurych), Szwecja (Sztokholm, Goteborg), Węgry (Budapeszt), Wielka Brytania (Londyn, Birmingham, Edynburg, Glasgow), Włochy (Rzym, Mediolan, Turyn, Florencja).

„Main Cities of Europe 2013” opisuje ponad 1 574 hoteli reprezentujących różnorodne style, skalę i zakres cenowy oferty.

Firma Michelin zajmuje się nie tylko produkcją opon, lecz także wydaje słynne mapy oraz przewodniki kulinarne (czerwone) i turystyczne (zielone). Czerwony Kulinarny Przewodnik Michelin pojawia się na rynku od ponad 100 lat i uznawany jest za najważniejszy przewodnik kulinarny na świecie – stanowi numer jeden zarówno pod względem wysokości sprzedaży, jak i historii oraz reputacji. Zielone Przewodniki Michelin są tworzone z myślą o podróżujących, którzy pragną odkrywać kulturalne i naturalne dziedzictwo poszczególnych regionów, miast i krajów. Są dostępne także w polskiej wersji językowej.