Linie lotnicze airberlin i Etihad Airways zaprezentowały dziś samolot typu Airbus A320 o specjalnie zaprojektowanej wspólnej szacie graficznej symbolizujący bliską współpracę obu linii i początek nowej kampanii medialnej pod tytułem „Moving Forward”.

Podczas prezentacji w Berlinie, na której pojawił się sekretarz redakcji National Geographic Traveler Michał Cessanis, Wolfgang Prock-Schauer, Chief Executive Officer w airberlin i James Hogan, prezes i Chief Executive Officer w Etihad Airways oraz wiceprzewodniczący zarządu Air Berlin PLC, poinformowali o tym, jak podróżni będą mogli dalej odnosić korzyści z tej szczególnej współpracy i postępów osiągniętych w ciągu pierwszych dwóch lat partnerstwa.

- Szerokie partnerstwo z linią Etihad Airways przyniosło airberlin wiele korzyści, w tym nasz udział we wspólnym dochodzie wynoszącym 200 milionów euro, będącym integralną częścią naszego programu restrukturyzacyjnego - powiedział Wolfgang Prock-Schauer. - Partnerstwa w branży lotniczej są dzisiaj niezbędne. Nasze partnerstwo oferuje istotne korzyści Etihad Airways, airberlin i naszym pasażerom. Dysponujemy nie tylko bogatszą ofertą kierunków podróży i usług, lecz wykorzystujemy także efekty synergii w całym łańcuchu tworzenia wartości dodanej - dodał. - Dzięki temu nasza oferta jest coraz bardziej atrakcyjna i obejmuje liczne korzyści dla klientów, umożliwiając jednocześnie zwiększenie wydajności i redukcję kosztów. Pozytywne opinie ze strony naszych pasażerów utwierdzają nas w tym, że warto dalej podążać tą drogą.

Po stworzeniu wspólnej sieci połączeń i tras z połączeniami codeshare obie linie lotnicze zacieśnią swoje partnerstwo handlowe w 2014 roku. Obejmie to dalsze wspólne akcje sprzedażowe realizowane w oparciu o 17 wspólnych biur dystrybucyjnych na całym świecie i przedstawicielstwa na ponad 50 rynkach zagranicznych.

Doświadczenie airberlin w branży turystycznej, będącej istotnym filarem jej działalności, będzie nadal ważnym elementem w promocji wspólnej sieci połączeń.

Pogłębianie partnerstwa ma na celu dalszy wzrost liczby pasażerów, którzy mają obecnie do dyspozycji w sieci połączeń airberlin i Etihad Airways loty do 228 destynacji w 84 krajach.

- Od rozpoczęcia naszego partnerstwa przed dwoma laty, współpraca między Etihad Airways i airberlin znacznie się zacieśniła. Dzięki temu wzrosła ilość obsługiwanych portów lotniczych i lotów dostępnych w naszych sieciach połączeń, co umożliwiło przewóz około 900 tyś. podróżnych we wspólnych sieciach połączeń - powiedział James Hogan. - W tym okresie nowa strategia biznesowa airberlin przyczyniła się do ogromnych postępów, a Etihad Airways nadal w pełni popiera airberlin i jej kierownictwo. Wierzymy, że airberlin jest na właściwej drodze, aby dalej przynosić solidne zyski i rozpocząć kolejny rozdział w swojej pełnej sukcesów historii.

W styczniu 2014 r. rozpocznie się wspólna kampania medialna pod tytułem „Moving Forward“, która potrwa do marca i w ramach której zaprezentowane zostanie w reklamach i akcjach marketingowych w całych Niemczech nowe, partnerskie logo obu linii lotniczych.

- W ciągu 35 lat swojej działalności airberlin stała się jedną z czołowych, europejskich linii lotniczych dla pasażerów podróżujących służbowo i turystycznie, regularnie przewożącą rocznie ponad 30 milionów pasażerów rocznie - dodał James Hogan. - Ten dynamiczny rozwój i imponujący potencjał airberlin przekonały Etihad Airways do nabycia w niej udziałów i zawiązania partnerstwa handlowego. To długofalowe zobowiązanie jest ważnym elementem strategii biznesowej Etihad Airways.

Linie lotnicze airberlin i Etihad Airways realizują tygodniowo 42 loty między lotniskami w Niemczech i Abu Dhabi, stolicą Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Od lutego 2014 r. dostępny będzie codziennie drugi lot z Monachium. Dzięki temu liczba oferowanych połączeń wzrośnie do 49 tygodniowo.

W 2013 r. ponad 560 tysięcy pasażerów skorzystało ze wspólnych lotów codeshare oferowanych w ramach wspólnej sieci połączeń, co oznacza wzrost o 74 procent w porównaniu do roku poprzedniego. Etihad Airways oferuje obecnie połączenia o kodzie EY na 66 trasach obsługiwanych przez airberlin, podczas gdy airberlin ma w programie połączenia o kodzie AB na 33 trasach obsługiwanych przez Etihad Airways.

Wolfgang Prock-Schauer zapowiedział na ten rok wprowadzenie połączeń na nowych trasach: - Będziemy dalej rozszerzać wspólną sieć połączeń z Etihad Airways. Pasażerom podróżującym z airberlin będziemy mogli zaoferować loty codeshare do nowych destynacji w Indiach, Australii i Korei Południowej.