Fundacja namawia, by 28 marca o godzinie 20.30 na 60 minut zgasić światło w swoim domu, dając tym samym wyraz poparcia zrównoważonemu rozwojowi i oszczędzaniu zasobów naturalnych naszej planety.

W ubiegłym roku w akcji wzięło udział 7 tys. miast ze 162 krajów. W Polsce oświetlenie budynków wygasiły na godzinę 73 miasta, a swoje poparcie zadeklarowało 100 tys. osób.

"Inspirowani działaniami innych WWF-ów na świecie, postanowiliśmy wykorzystać potencjał Godziny dla Ziemi i nadać akcji nowy, lokalny wymiar: pomoc zagrożonemu gatunkowi. Tegoroczna akcja odbędzie się pod hasłem "Godzina dla morświna. Bądź moim głosem. Pomóż". Morświn jest jedynym gatunkiem walenia występującym na stałe w Bałtyku. Według najnowszych badań, szacujących liczebność bałtyckiej populacji tych ssaków, jest ich już tylko 450. To za mało, aby morświn mógł przetrwać" – czytamy w komunikacie organizatora akcji.

WWF Polska zapowiada na początek marca uruchomienie strony internetowej, na której będzie można oddać głos poparcia dla apelu nawołującego o jak najszybsze wprowadzenie w życie krajowego planu ochrony gatunku.