Gdy delfiny chcą się rozmnażać, samiec uparcie trzyma się samicy, z którą w trakcie intensywnego związku wielokrotnie spółkuje. – Ale przez cały ten czas samce angażują się również w liczne stosunki seksualne o innym charakterze – mówi Connor, który bada delfiny od 30 lat. Ma przez to na myśli „mnóstwo seksu męsko-męskiego i seks między młodymi”.

A także seks dla przyjemności w określonych pozycjach – brzuch przy brzuchu, nacieranie na siebie pod różnymi kątami i „mizianie się” podobne do sposobu, w jaki psy wzajemnie się obwąchują. Delfiny w niewoli przejawiają zachowania seksualne wobec innych pływających z nimi gatunków, także ludzi.

Skoro stworzenia te mają tak silne libido, dlaczego morza nie są pełne delfinów? Ano dlatego, że seks rekreacyjny nie równa się reprodukcji. Nawet jeśli samce i samice swobodnie spółkują, ilekroć nastaje czas płodny dla samic, większość z nich i tak rodzi tylko jedno młode raz na kilka lat. Jeśli wziąć pod uwagę ryzyko, na jakie delfiny narażone są z powodu połowów, zanieczyszczenia wód i innych zagrożeń, szkoda, że zwierzęta te są o wiele bardziej zmysłowe niż płodne.

Autorka: Patricia Edmonds