Salmonella to niebezpieczna bakteria, która może wywoływać dolegliwości żołądkowo-jelitowe, czyli zatrucie pokarmowe. Najczęstszymi objawami są bóle brzucha oraz głowy, nudności, biegunka, podwyższona temperatura. Do zatrucia bakterią salmonelli dochodzi zazwyczaj wtedy, kiedy zjemy posiłek składający się z żywności pochodzącej od zakażonych zwierząt. Można jednak tego uniknąć. Jak to zrobić? Okazuję się, że metoda wcale nie jest aż tak bardzo skomplikowana. Wystarczy wykonać szybki eksperyment. W tym celu  w probówce należy umieścić jedzenie, co do którego mamy pewne podejrzenia, katalizator, molekułę i fragment DNA rozpoznającego patogen. Jeśli probówka się zaświeci, będzie to oznaczało, że DNA jedzenia i DNA testowe pasują do siebie, a więc w próbce jest bakteria. Naukowiec Laurence Tisi liczy, że badania pomogą w wykrywaniu infekcji nabytych w szpitalu, takich jak gronkowiec złocisty, a pewnego dnia będzie możliwe oszacowanie ilości krążącego we krwi wirusa HIV u pacjentów, którzy mają ograniczony dostęp do laboratoriów szpitalnych.