Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna polskiej edycji magazynu została uznana za najbardziej inspirującą prelegentkę podczas prestiżowej konferencji. Poza nagrodami dla magazynu, Martyna wróciła z Waszyngtonu z nagrodą za najlepszy projekt książkowy za swoją serię “Dzieciaki świata” i “Zwierzaki świata”. Cztery nagrody dla jednego kraju to bezprecedensowe wydarzenie w historii konferencji.

National Geographic International Media Conference
w Waszyngtonie to cykliczne spotkanie redaktorów naczelnych i wydawców, na którym w tym roku gościło 275 osób odpowiedzialnych za wszystkie lokalne edycje National Geographic na całym świecie. Celem zgromadzenia jest wymiana doświadczeń, dyskusje na temat kierunku, w jakim powinien zmierzać National Geographic, który postrzegany jest już nie tylko jako wydanie papierowe magazynu czy telewizja - stąd tytuł tegorocznej konferencji. Szeroko pojęte “media”, czyli cross-platformowość działań National Geographic było głównym tematem tegorocznego spotkania. Ale nie zabrakło też prezentacji i oceny dokonań poszczególnych redakcji, które mają unikalną szansę pochwalić się swoimi najlepszymi materiałami. Martyna Wojciechowska, jako jedyna redaktor naczelna ze wszystkich 40 edycji międzynarodowych poproszona została o wystąpienie podczas panelu na temat “Localizing global brand”. Redaktor naczelna polskiego wydania opowiedziała o tym, jaki wpływ na markę National Geographic w Polsce ma jej marka osobista. Prezentacja uznana została przez zgromadzonych gości najbardziej inspirującym wystąpieniem konferencji.

Nagrody dla National Geographic Polska to historyczne wydarzenie zarówno dla Towarzystwa National Geographic, jaki i dla lokalnego zespołu:

1. Kategoria „Best Department” – dla oryginalnego jednostronicowego materiału, pt. „Pierwszy dowód ewolucji” – o dziobach zięb Darwina, które pomogły twórcy teorii ewolucji zrozumieć mechanizmy doboru naturalnego. Materiał ukazał się w NG Polska w styczniu 2014 r., twórcą layoutu jest dyrektor artystyczny magazynu Wojciech Franus.

2. Kategoria „Best Extended Department” – dla materiału kilkustronicowego, którym był autorski fotoreportaż Arkadiusza Makowskiego „W kosmosie zielonej łąki”. Makrofotografie małych stworzeń, których na co dzień nie dostrzegamy, pokonały konkurencję z innych edycji. Artykuł został opublikowany w NG Polska w grudniu 2012 r. Praca Arkadiusza Makowskiego „Elvis”
w 2012 r. zdobyła również Grand Prix Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic.

3. Kategoria „Best Feature” – dla dużego materiału, liczącego kilkanaście-kilkadziesiąt stron.
W tej kategorii bezkonkurencyjny okazał się materiał znanego fotografa Tomasza Tomaszewskiego, generalnego konsultanta  polskiej  edycji NG, zatytułowany „Podlasie.
Na pograniczu krajów, kultur i czasów”. Artykuł został opublikowany marcu 2012. 4. Kategoria „Best marketing campaign” - za pojedynczy produkt lub serię, dla projektu książkowego “Dzieciaki świata” i “Zwierzaki świata” autorstwa Martyny Wojciechowskiej. Książki wydane pod brandem National Geographic przez wydawnictwo Burda Książki sprzedały się w liczbie ponad 200 tysięcy egzemplarzy!

- Jestem zaszczycona, że praca zespołu National Geographic Polska została tak bardzo doceniona na arenie międzynarodowej. Kiedy 8 lat temu przekraczałam próg redakcji, nawet nie marzyłam o takiej skali sukcesu. Siedziba Towarzystwa National Geographic w Waszyngtonie to naprawdę wyjątkowe miejsce. Możliwość wystąpienia przed tak niezwykłą widownią, pomiędzy odkrywcami, eksploratorami czy najlepszymi fotografami na świecie była dla mnie ważnym doświadczeniem. Tym bardziej więc cieszy mnie tak pozytywny odbiór po konferencji i traktuję to jak ogromne wyróżnienie. Wróciłam też z wyjątkową nagrodą za serię moich książek dla dzieci “Zwierzaki świata” i “Dzieciaki świata”, i jestem więcej niż szczęśliwa, kiedy pomyślę, że na ten sukces zapracowałam wspólnie z moją córką, która pomagała mi przy tym projekcie - skomentowała sukces Martyna Wojciechowska.

Terry Adamson, doradca prezydenta National Geographic Society i Chief Legal Officer,  odniósł się do udziału Martyny w całym wydarzeniu: Byłem bardzo dumny z Martyny Wojciechowskiej, która od 8 lat prowadzi w Polsce magazyny National Geographic i National Geographic Traveler. Martyna podczas swojego wystąpienia nie tylko podzieliła się swoimi pomysłami na to, jak prowadzić międzynarodową markę na polskim rynku, ale przede wszystkim przyćmiła wszystkie 40 międzynarodowe edycje zdobywając cztery bardzo znaczące nagrody. Nie mogę już doczekać się kolejnych sukcesów niezwykłego polskiego zespołu, którym zarządza Martyna.