Honorowy Patronat nad konkursem objęła w imieniu National Geographic Polska jego redaktor naczelna - Martyna Wojciechowska. Organizatorem konkursu był Klub Przyjaciół National Geographic działający przy Gimnazjum w Sycowie.
Młodzież zmagała się z pytaniami dotyczącymi historii powstania i działalności Towarzystwa National Geographic oraz informacji o magazynie NG. Wśród pytań nie zabrakło więc i takich: kiedy założono towarzystwo National Geographic, gdzie mieści się siedziba towarzystwa, co jest misją NG, kiedy wydano pierwszy numer polskiej edycji NG. Poziom tegorocznego konkursu był wysoki o czym świadczą wyniki konkursu. Różnica miedzy zdobywcami pierwszych kilkunastu miejsc różniła się tylko 1-2 punktami. A było o co walczć… Główna nagroda to roczna prenumerata magazynu NG Polska.
Wyniki konkursu:
I miejsce  - Sylwia Rosiak – Gimnazjum Syców;
II miejsce – Sandra Klimza – LO Syców;
III miejsce – Martyna Paluszek i Paulina Kasendra – Gimnazjum w Perzowie. Towarzystwo National Geographic to towarzystwo geograficzne założone 27 stycznia 1888 r. w Stanach Zjednoczonych, jedna z największych światowych organizacji naukowo-edukacyjnych typu non-profit. Celem jest zaprezentowanie szerokiej publiczności ogólnej wiedzy o geografii i świecie. W tym celu towarzystwo sponsoruje badania i publikuje miesięcznik National Geographic, który pojawił na rynku pod koniec 1888 r., a który jest wydawany w wielu wersjach językowych, także po polsku.
Czasopismo NG jest jednym z najbardziej prestiżowych czasopism na świecie. Oprócz artykułów o krajobrazach, przyrodzie, geografii, historii czy kulturze rozmaitych miejsc na Ziemi, magazyn publikuje doskonałej jakości fotografie i jest uważany za jedno z prekursorskich czasopism w dziedzinie foto-dziennikarstwa. Polska edycja NG ukazuje się od października 1999 r. Redaktorem naczelnym "National Geographic Polska" od lutego 2007 r. jest Martyna Wojciechowska.
Misja National Geographic to rozwój i upowszechnianie wiedzy geograficznej oraz inspirowanie ludzi do dbania o naszą planetę. Z pewnością  ta misja zagościła w szkołach uczestniczących w konkursie, a National Geographic Polska zyskało kolejnych przyjaciół.