Za dużo cukru, za mało błonnika

Żadne z przetestowanych płatków śniadaniowych nie są dobrą podstawą codziennego śniadania dla dzieci. Zawierają za dużo cukru i za mało błonnika, aby mogły być uznane za zdrowy składnik diety. To wyniki międzynarodowego testu wykonanego przez czasopisma i organizacje konsumenckie z całego świata, w którym badaniom poddano płatki śniadaniowe z 32 krajów na pięciu kontynentach. W teście uczestniczył również „Świat Konsumenta” z ośmioma produktami z polskich sklepów.

Dla siedmiu marek płatków przebadanych z Polski ogólną jakość oceniono dostatecznie, jeden produkt uzyskał ocenę mierną. Wszystkie płatki wypadły najgorzej w badaniu na zawartość cukru – mają go od 20 do 34%. Nie ma przy tym znaczenia, czy na opakowaniu widnieje napis, iż płatki zawierają miód: pod względem odżywczo-fizjologicznym nie jest on korzystniejszy od cukru. Część płatków z testu zawiera ponadto zbyt mało błonnika, wspomagającego pracę jelit i przedłużającego uczucie sytości.
Z polskiego rynku w ramach testu przebadano płatki: Chaber “Jaśki Czekoladowe”, Granex “Płatki Śniadaniowe o smaku czekoladowym”, Lubella “Mlekołaki Choco Kulki” i “Mlekołaki Miodokulki”, Nestle Nesquik, Nestle “Miodowy Cheerios Honey Nut”, Obst “Miodusie Pierścionki Zbożowe” oraz “Kółeczka Zbożowe” wyprodukowane przez Brüggen Polska dla Tip. We wszystkich produktach oznaczono, w akredytowanym laboratorium, zawartość tłuszczu ogółem oraz skład kwasów tłuszczowych, a także zawartość cukrów, sodu i błonnika.

  1. Do ulubionych
  2. Drukuj

Dodaj komentarz

Komentarze

  • Do moderacji
    2011-12-17 23:28

    ...................................................................................................................................................................................................................................

  • Do moderacji
    2011-11-30 17:31

    Logowanie na portal nie działa prawidłowo.Trzeba zobaczyć co się stało.Pozdrawiam.

  • Do moderacji
    2009-08-11 13:42

    Szkoda, że tak mało się o tym słyszy :(

  • Do moderacji
    2009-06-07 15:40

    Gdzieś kiedyś czytałem (i to dość dawno), że reklamowanie płatków śniadaniowych jako "wspaniałego" źródła błonnika jest mocno przesadzone. Płatki kukurydziane zawierają w przybliżeniu tyle samo błonnika, co maliny, porzeczki, pumpernikiel czy kasza (chyba jęczmienna). Czyli - jako źródło błonnika wypadają średnio. Już lepiej musli z suszonymi owocami, płatki pszenne lub otręby pszenne.

  • Do moderacji
    2009-04-30 14:06

    Nie jest to chyba dla mnie żadne zaskoczenie.

Ostatnio czytali

  • artur
  • agnieszka
  • monia
  • barnaba200
  • nak77
  • Dante
  • Makargina
  • darek
  • Pawel_J
  • BestOfMe
  • Formor
  • kazcio
  • tuczyn
  • Andrej23
  • shameeka
  • nafisss
  • bjon
  • Witcher
  • milrohir2
  • ryszardo
  • hazukashi
  • Iwona0805
  • anett
  • Dita
  • emi_mod
  • Klesz
  • harisa

Czytali także

Aktualności

Blogi NG

  • LosWiaheros

    Bangkok to zjawisko. Niektórzy mówią, że to „miasto z dreszczykiem” myśląc o jego nocnym obliczu. Dla mnie osobiście Bangkok będzie miastem z ...

  • LosWiaheros

    Najbardziej turystyczna wyspa Tajlandii + najbardziej popularna plaża na tej wyspie + najbardziej "kurewska" ulica przy tej plaży = ...

Sklep poleca

Forum

Dla prenumeratora

Prenumeratorów naszych magazynów zapraszamy do odwiedzania Klubu Prenumeratora.
Znajdziecie w nim między innymi: konkursy z nagrodami, zniżki w sklepie, zaproszenia na wystawy oraz imprezy National Geographic. Dodatkowo istnieje możliwość poddania swoich zdjęć ocenie przez profesjonalnych fotografów. To jednak tylko niektóre atrakcje, jakie przygotowaliśmy dla naszych prenumeratorów.

X

Dodaj komentarz

Aby zamieścić ten komentarz, musisz należeć do społeczności National Geographic.

Zarejestruj się Zaloguj się