- Ten moment wyznacza otwarcie nowego, ekscytującego rozdziału w 92-letniej historii Finnaira. Airbus A350 to przyszłość lotnictwa, a podróż nim zapewni naszym pasażerom zupełnie nowe  wrażenia – mówi dyrektor Finnaira, Pekka Vauramo. - Dysponując Airbusem A350 XWB we flocie, możemy w pełni realizować założenia naszej strategii i rozpocząć etap intensywnego rozwoju firmy - dodaje Vauramo. 

Jak tłumaczy Fabrice Brégier, prezes i dyrektor generalny Airbusa, bezkonkurencyjnie niskie zużycie paliwa i komfort podróżnych sprawiają, że A350 będzie stanowić idealną podstawę dla ekspansji Finnaira na rynkach azjatyckich. Linia zamierza do 2020 roku (w stosunku do roku 2010) podwoić ruch na trasach w Azji.

Przewoźnik zamówił w sumie 19 samolotów A350 i jest to największa inwestycja w jego historii. Odbiór pierwszych czterech maszyn zaplanowano do końca 2015 r., siedem kolejnych zostanie dostarczonych w 2016 i 2017 r., a pozostałe zamówienia zostaną zrealizowane do 2023 r.

Zmiany, zmiany, zmiany...

A co czeka pasażerów? Już przy wejściu na pokład pasażerowie witani są wizualizacją obłoków płynących po błękitnym niebie. 

Wnętrze kabiny A350, wyróżnione za najwyższej jakości wzornictwo oraz komfort zapewniany pasażerom, utrzymane jest w białej, niebieskiej i srebrnoszarej kolorystyce, a także w naturalnym skandynawskim stylu. Oświetlenie LED stopniowo dostosowuje się do pory dnia, miejsca, do którego odbywa się lot i pory roku. Oświetlenie pokładowe, z 16 milionami dostępnych odcieni, może naśladować 24 różne zjawiska na niebie, w tym zorzę polarną, a okna panoramiczne wpuszczają do kabiny więcej naturalnego światła. Wszystko tworzy uspokajającą atmosferę.

Ponadto w szerokokadłubowym A350 znajdzie się sporo dodatkowej przestrzeni i miejsce na szersze fotele. Całkowita liczba miejsc w A350 XWB Finnaira wynosi 297, z czego 46 miejsc znajduje się w klasie biznes, 43 w sekcji Economy Comfort i 208 w klasie ekonomicznej. Fotele w klasie biznes rozkładają się całkowicie do pozycji leżącej.

Najnowszy pokładowy system multimedialny udostępnia szeroki wybór klasyki kina, kanałów tematycznych BBC, kanały National Geographic i Discovery.

Pasażerowie klasy biznesowej, posiadacze kart Finnair Gold i Platinum oraz programu lojalnościowego sojuszu oneworld, o statusie Sapphire i Emerald mogą korzystać bezpłatnie z nieograniczonego dostępu do Internetu. W klasie ekonomicznej dostęp do Internetu można wykupić na godziny lub na cały czas trwania lotu. 

Panie podróżujące w klasie biznes mogą skorzystać z osobnych damskich toalet wyposażonych w kosmetyki i niezbędne produkty higieniczne.

A jedzenie? Kari Aihinen, szef kuchni i menedżer w słynnej helsińskiej restauracji Savoy, stworzył menu dla klasy biznesowej, w którym znajdą się przysmaki takie jak mus z ikry siei, wędzony pstrąg alpejski na ciepło i dziki renifer. W klasie ekonomicznej posiłki zostały ulepszone, a do głównych dań dodano aperitif i przystawkę. 

W porównaniu z samolotami poprzednich generacji, Airbus A350 jest też dużo cichszy.

Już za chwilę

Pierwsze rejsowe loty komercyjne odbędą się 9 października z Helsinek do Amsterdamu i Oslo, w ramach programu lotów doszkalających dla załogi. Samolot zacznie obsługiwać trasy dalekodystansowe 21 listopada 2015 na trasie z Helsinek do Szanghaju.