"Plecionkarskim szlakiem Polski", nad którym patronat medialny objął również National Geographic Traveler, to kolejne przedsięwzięcie organizacji prowadzone w duchu dokumentacji i popularyzacji plecionkarstwa jako dziedziny tradycyjnego rzemiosła. W ramach projektu zostało zrealizowanych 10 etnograficznych wypraw terenowych - przede wszystkim w Polsce, ale także na Dolnych Łużycach w Niemczech i na Ukrainie. Ideą badań prowadzonych przez Stowarzyszenie jest nauka od mistrzów rzemiosła - "staramy się uchwycić każdy fragment pracy plecionkarzy, wcielić nowe umiejętności do naszego warsztatu pracy i w ten sposób uzupełnić brakujące ogniwo w bezpośrednim przekazie pomiędzy nadawcą a odbiorcą" - Paulina Adamska-Malesza.
Efektem projektu jest wystawa fotograficzna "Niech się plecie!" przedstawiająca portrety i wyroby artystów związanych z plecionkarstwem, a także komplet filmów instruktażowych pt. "Pleć to sam", w których mistrzowie prezentują sposoby wykonania tradycyjnych plecionych wyrobów.