Linie lotnicze British Airways zainwestowały w klasę First, swą sztandarową markę, 100 mln funtów, z myślą o stworzeniu luksusu opartego o klasyczne wzory i dyskretną elegancję.

Podstawowe nowe elementy klasy First to:
•    Łóżko szersze o 60 proc. na wysokości ramion
•    Osobista szafka
•    Osobiste rolety elektroniczne
•    Piętnastocalowy ekran monitora
•    Port USB, złącze RCA i słuchawki redukujące hałas
•    W pełni zintegrowane naturalne podświetlenie i nastrojowe światło
•    Kosmetyczka zaprojektowana przez Anyę Hindmarch i przybory toaletowe D.R. Harris & Co.
•    Oprawiony w skórę stolik

Nowa kabina pasażerska została zaprojektowana przez autorów wnętrza luksusowych samochodów marki Jaguar. W centrum granatowo-kremowej kabiny znajduje się większe niż do tej pory łóżko z nowym „inteligentnym” materacem i pościelą z bawełny egipskiej
o grubym splocie.

Ambasadorką nowej klasy First została aktorka Rachel Weisz. - Nowa klasa First British Airways nie ma sobie równych pod względem stylu, luksusu i obsługi – powiedziała Rachel Weisz.

- Unowocześniliśmy klasę First i stworzyliśmy na pokładzie kameralną atmosferę prywatnego samolotu - mówi szef działu obsługi klienta w British Airways Mark Hassel. - Świadomie zrezygnowaliśmy z umieszczenia w niej gadżetów i innych chwytów reklamowych, w zamian kładąc nacisk na prostotę i jakość. Starannie przeanalizowano i przebadano wszystkie nowe elementy, aby mieć pewność, że dajemy naszym klientom to, czego potrzebują.

Każda indywidualna kabina wyposażona jest w prywatną szafkę, biurko oprawione w skórę, które można przekształcić w stolik jadalny, monitor z nowym piętnastocalowym ekranem do oglądania filmów podczas lotu i dodatkowe siedzenie umożliwiające pasażerom wspólny posiłek.  Elektroniczne rolety można dowolnie przesuwać, by oddawały nastrój i porę dnia.

Klasa First została wprowadzona przez British Airways w 1978 r. W roku 1996 British Airways jako pierwsza komercyjna linia lotnicza wprowadziła w tej klasie całkowicie płaskie łóżka.