Morza Tytana, w przeciwieństwie do ziemskich, nie zawierają wody. Składają się z węglowodorów, głównie metanu i etanu. Znajdują się w okolicach biegunów księżyca. W strefie równikowej i na niskich szerokościach geograficznych dominują rozległe pola piaszczystych wydm.

Najnowszy obraz powierzchni Tytana, który opublikowała NASA, nie jest przedstawiony w rzeczywistych barwach. Zdjęcie wykonano bowiem w podczerwieni za pomocą instrumentu Visible and Infrared Mapping Spectrometer (VIMS). Powstało w czasie sierpniowego przelotu nad Tytanem.

Tytan (Fot. NASA)

Astronomowie zwracają uwagę na dwa szczegóły widoczne na zdjęciu. Pierwszym z nich jest kompleks chmur metanowych nad północnym biegunem (przypominający pomarańczową strzałkę). Przypuszczalnie zasilają one jeziora i morza na powierzchni satelity. Drugi to odbicie Słońca od powierzchni Kraken Mare, jednego z mórz Tytana. Blask był tak jasny, że oślepił urządzenia sondy.

Cassini krąży wokół Saturna i jego księżyców. Misję satelity realizują wspólnie NASA, Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) i Włoska Agencja Kosmiczna (ASI).