National Magazine Awards to przyznawane od 1966 roku najważniejsze nagrody za dziennikarstwo magazynowe w Stanach Zjednoczonych. Przyznaje je Amerykańskie Stowarzyszenie Redaktorów Magazynów (American Society of Magazine Editors) w porozumieniu ze Szkołą Dziennikarską Uniwersytetu Columbia.

W tegorocznej edycji "National Geographic" otrzymał nagrody w dziedzinie fotografii za materiały o amazońskich Kayapo (publikowaliśmy go w polskiej edycji w styczniu 2014), owadzich zombi (listopad 2014) i społecznych funkcjach jedzenia (grudzień 2014).

Z kolei w kategorii magazynów tabletowych nagrodzono materiały o mózgu (luty 2014) i problemach wyżywienia współczesnego świata (maj 2014). Przypomnijmy, że począwszy od bieżącego, lutowego wydania "National Geographic" dostępny jest w wersji tabletowej także w Polsce.

– Siła dziennikarstwa wizualnego jest większa niż słowa pisanego – powiedziała Susan Goldberg, redaktor naczelna amerykańskiego NG, odbierając nagrody. – Nasi fotografowie porywają serca czytelników, przyczyniają się do wzrostu ich świadomości na tematy istotne, a także zabierają ich w pełne magii podróże.

– Jesteśmy szczęśliwi, że założony w 1888 roku magazyn osiąga doskonałość na tak różnych platformach wydawniczych – dodała. – Chcemy dostarczać czytelnikom olśnień nieustannie, a nie tylko co miesiąc. Bardzo doceniamy te wyróżnienia.

Sarah Leen, kierownik działu fotografii "National Geographic" powiedziała z kolei, że nagrody to docenienie pracy fotografów i reszty załogi, których talent i poświęcenie czynią magazyn takim, jaki jest.

Do konkursu zgłoszono w tym roku 1548 materiałów magazynowych z 263 tytułów. 66 z nich nominowano potem do nagród, które następnie przyznało jury składające się z 340 reprezentantów branży. Oprócz "National Geographic" wyróżniono także m.in. magazyny "The New Yorker" (w kategorii pism ogólnotematycznych) oraz "Vogue" ("Magazyn roku").

W swojej historii nasz magazyn otrzymał już 25 nagród w konkursie National Magazine Awards.