Francuski przewoźnik podpisał umowę w zakresie współpracy ze znaną i cenioną polską projektantką mody – Gosią Baczyńską

W jej ramach, AIR FRANCE został oficjalnym partnerem kolekcji "I Feel Love" zaprezentowanej po raz pierwszy w Palais de Tokio podczas jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń modowych na świecie – Paris Fashion Week.

Marka AIR FRANCE nieodłącznie zawiązana z francuskim stylem życia, przywiązuje ogromną wagę do elegancji i mody. Linia lotnicza chce wspierać wybitnych artystów w ich projektach. Tak zrodził się pomysł współpracy z wybitną projektantką, Gosią Baczyńską. Pierwszą wspólną inicjatywą było udzielenie wsparcia przy organizacji wyjazdu artystki z kolekcją na Paris Fashion Week.

Październikowy pokaz Gosi Baczyńskiej w Palais de Tokyo był ważnym wydarzeniem. Po raz pierwszy w historii artysta z Polski zaprezentował swoją kolekcję w oficjalnym programie Paris Fashion Week, obok słynnych domów mody takich jak m.in. Miuccia Prada (z Miu Miu), Louis Vuitton, Balenciaga, Dries Van Noten, Chanel, Lanvin, Stella McCartney czy Valentino). - Pokaz w ramach oficjalnego programu Paris Fashion Week jest niezwykle prestiżowym wydarzeniem, z pewnością spełnieniem marzeń każdego projektanta na świecie. Myślę, że reprezentuję tam nie tylko siebie, swoja wizję mody, ale i polską kulturę. Zależało mi by współpracować przy tym pokazie wyłącznie z partnerami o nieskazitelnej reputacji, gwarantującymi doskonałą jakość usług. Dlatego przyjęłam propozycję współpracy z AIR FRANCE i linia lotnicza została oficjalnym partnerem pokazu mojej kolekcji SS 2014 w Palais de Tokyo. W doskonały sposób zadbali o moich gości, ekipę a nawet kolekcję, która to przetransportowana została w specjalnych skrzyniach. Mam nadzieję – to początek naszej długotrwałej współpracy i kolejne tygodnie mody w Paryżu spędzimy wspólnie – stwierdza Gosia Baczyńska.
 
Kolekcja pokazana w Paryżu zatytułowana była „I Feel Love”. Inspiracją dla artystki była epoka disco lat 70-tych. Na pierwszym planie znalazły się tkaniny, lekkie formy, śmiałe pozornie niemożliwe łączenia tkanin i nowoczesne interpretacje symboli epoki disco.
 
 „Cieszymy się, że linie AIR FRANCE miały swój wkład i mogły pomóc artystce w organizacji tak prestiżowego przedsięwzięcia jakim jest prezentacja najnowszej kolekcji podczas Paris Fashion Week. Tym samym staliśmy się uczestnikami międzynarodowego, wielkiego  sukcesu Gosi Baczyńskiej w Paryżu.” – powiedziała Chloe Marchand, Dyrektor Generalna AIR FRANCE KLM w Polsce.

AIR FRANCE i świat mody

Nie wszyscy wiedzą, że mundury dla załogi AIR FRANCE były i nadal są projektowane przez światowej sławy projektantów. Stroje projektowali m.in. takie domy mody jak: Dior, Carven, Louis Féraud, Ricci czy Christian Lacroix.

Stroje pracowników linii AIR FRANCE zmieniały się przez lata, odzwierciedlając najważniejsze trendy w modzie oraz francuski styl i elegancję. Pod koniec lat dwudziestych XX wieku na pokładach samolotów pojawiły się pierwsze „uniformy”. W 1948 roku AIR FRANCE stała się narodową linią lotniczą. Zmianie statusu towarzyszyło pragnienie „usprawnienia” sposobu noszenia strojów. Etykietki imienne podkreślały różnice w hierarchii dzięki zastosowaniu oznaczeń wojskowych. Oznaczenie na berecie, symbolu triumfu linii AIR FRANCE, to wyhaftowany srebrną nicią konik morski. Na początku lat pięćdziesiątych XX wieku linia AIR FRANCE, na fali zmian wprowadza nowy uniform, zaprojektowany przez Georgette de Trèze  – prezentujący bardziej nowoczesny, kobiecy styl wśród stewardess. Na początku lat sześćdziesiątych, wraz z wprowadzeniem Boeinga B707 i Caravelle, we flocie linii AIR FRANCE pojawiły się pierwsze odrzutowce. Uniform musiał zostać odpowiednio dostosowany, aby nie ograniczał już ruchów ciała, jednak nie mogła na tym stracić jego elegancja i wyrafinowanie. Wyzwanie podjął wówczas słynny dom mody Christiana Diora. Od 1963 roku na pokładzie samolotów AIR FRANCE pasażerowie mogli podziwiać eleganckie, jasnoniebieskie sukienki z płaskim, szerokim paskiem. W 1969 roku powstały z kolei dwie wersje uniformu autorstwa Cristobala Balenciagi. Był to pierwszy uniform, który linia AIR FRANCE wyposażyła w dodatki i akcesoria: torebkę, klasyczne granatowe obuwie i białe, bawełniane rękawiczki.

Paryż to nie tylko stolica światowej mody, ale także popularny cel wyjazdów turystycznych. Każdego dnia, do najsłynniejszej francuskiej metropolii podróżuje tysiące osób. Podparyskie lotnisko im. Charles’a de Gaulle’a – baza AIR FRANCE jest siódmym najważniejszym węzłem lotniczym na świecie i trzecim w Europie. Z Paryża samoloty w barwach francuskiego przewoźnika realizują loty na 5 kontynentów. W swojej globalnej siatce połączeń grupa lotnicza AIR FRANCE KLM oferuje połączenia do 243 miast w 103 krajach.